HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLERİ ALANI |
||||
DALLAR |
||||
ALANIN AMACI: Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı, ülkemiz sanayisinin son yıllarda ulaştığı boyut ve ürünlerin dolaysız yoldan tüketiciye ulaştırma çabası, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri sektörünün gelişimini de beraberinde getirmiştir. Sektörün, turizm, servis, reklam, pazarlama, vb sektörler ile de ilişkisi bulunmaktadır. Bu sektördeki iş gücünün çok yönlü ve yüksek seviyede olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu sektördeki eleman ihtiyaçları üniversite çeşitli bölümlerinden mezun kişiler tarafından karşılamaktadır. Ancak özellikle ara kademedeki elemanlar, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında kısa veya uzun süreli programlarla yetiştirilmektedir.
|
2-MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ
|
3-KAMUOYU VE PİYASA ARAŞTIRMACISI Görevleri
|
4-FUAR ORGANİZASYONU SORUMLUSU
|
5-ORGANİZASYON SORUMLUSU Görevleri
|
MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Meslek elemanları, büro ortamında ve farklı mekânlarda çalışırlar. Yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajansları, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimleri, televizyon-gazete ve dergilerin halkla ilişkileri, bölümünde, reklam ajansları, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketleri, firmaların çağrı merkezleri (call center), medya takip ajansları, turizm, pazarlama, organizasyon ve fuarcılık şirketleri, ticaret odaların her türlü etkinlik ortamlarında görev yaparlar. Büroda çalışanlar genellikle oturarak büro dışında çalışanlar ise sürekli hareket hâlinde çalışırlar. Meslek dalların özelliğine göre çok çeşitli kişi ve personeli ile iletişim içinde çalışırlar. Çalışma ortamları yapılan organizasyonun ve mekânın özelliğine göre farklılık göstermektedir.
|
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Halkla ilişkiler ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde yapılacak işin özelliğine göre bürolarda zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar. Organizasyon hizmetlerinde çalışanlar daha çok geniş mekanlarda ve sürekli kalabalık ortamlarda çalışırlar. Bu alanda eğitim alan kişiler; yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde; televizyon gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklam ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde; firmaların çağrı merkezlerinde (call center), medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler. Bu alandaki mesleklerde çalışanlar diğer çalışanlar ile diyalog hâlinde çalışırlar. Ayrıca işin ve çalışılan firmanın özelliğine göre rutin seyahatler yapılabilir. |
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir. Bireylerin kendilerini sürekli geliştirmeleri ve yaratıcılıklarını kullanarak organizasyonların özelliklerine uygun mekânlar düzenlemeleri iş bulma ve işinde yükselme olanaklarını daha da genişletecektir. |
BÖLÜM HAKKINDA BİLGİLER
EĞİTİM SÜRESİ
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.Bu bölümde okutulan dersler yıllıktır ve bölümün öğrenim süresi 3 yıldır. Bölüm dersleri 10, 11 ve 12. sınıflarda okutulmaktadır. Öğrencilerimiz 12. sınıfta iki gün okulda eğitim görürken haftanın üç günü de işletmede beceri eğitimi (Staj) almak zorundalar.
2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.
AMAÇ
Bu program, günümüzde önemi gittikçe artmakta olan halkla ilişkilerin kamu ve özel sektöre en iyi şekilde eleman yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Bu programın ders içeriğinde halkla ilişkilerde iletişim, halkla ilişkilerde ortam ve araçlar, davranış bilimleri, iknacı konuşma gibi uygulamayı gerektiren dersler yer almaktadır.
SUNULAN OLANAKLAR
Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri bölümünde öğrenim gören öğrencilerin temel öğrenme materyali ders ile ilgili modüllerdir. Derslerde bölümle ilgili modüller dışında sektörden yayınlar ve üniversitelerden sağlanan kaynaklardan da yararlanılmaktadır. Derslerde sunulan teorik bilgilerin yaşama aktarılması için uygulamalara da yer verilmektedir. Uygulamalarda öğrencilere ışık tutan kaynaklar ise sektörün yapmış olduğu halkla ilişkiler faaliyetleri, reklam kampanyaları, örnek broşür, afiş ve basın bülteni çalışmalarıdır.
HALKLA İLİŞKİLER ve ORGANİZASYON ALAN DERSLERİ | |
10. Sınıf Bölüm Dersleri | 11.Sınıf Bölüm Dersleri |
Halkla İlişkiler ve Organizasyon Dersi | Kişilerarası İletişim Dersi |
Mesleki Metinler Dersi | Halkla İlişkiler Faaliyetleri Dersi |
Temel İletişim Dersi | Kurum İçi Halkla İlişkiler Dersi |
Diksiyon Dersi | Reklam ve Tanıtım Kampanyaları Dersi |
Ofis Programları Dersi | Halkla İlişkilerde Kampanya Dersi |
Haberleşme Hukuku Dersi |
STAJ YAPILAN KURUMLAR
SGK izmir İl Müdürlüğü
TCDD 3. Bölge Müdürlüğü
BTA Yiyecek İçecek Hizmetleri A.Ş
İZSU Genel Müdürlüğü
Türk Telekomünikasyon A.Ş İzmir Bölge Müdürlüğü
ESHOT Genel Müdürlüğü
İzmir Ticaret Borsası
Hukuk Bürosu
Menderes Orman Müdürlüğü
Hugoboss
BTA Otel Havalimanı İşletmesi
Düzey Pazarlama
Ege Auto Land BMW
Mengerler Ticaret Türk A.Ş.
Konak Aras Kargo Bölge Müdürlüğü
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları, halkla ilişkiler şirketleri, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketleri, medya takip şirketleri, reklam ajansları,şirketlerin halkla ilişkiler birimleri, organizasyon şirketleri, fuarcılık sektöründe hizmet veren kurum ve kuruluşlar, turizm şirketleri, ticaret odaları, şirketlerin müşteri ilişkileri departmanları ve meslek elemanları ile işbirliği yapılarak yönlendirilir.
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci;
1. Tüm alanlardaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir.
2. Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir.
3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.
4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.
MEZUN ADAYLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ İLE YERLEŞEBİLECEĞİ 2 YILLIK ÖNLİSANS BÖLÜMLERİ |
Basım ve Yayın Teknolojileri |
Basın ve Yayıncılık |
Çağrı Merkezi Hizmetleri |
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık |
Görsel İletişim |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Marka İletişimi |
Medya ve İletişim |
Radyo ve Televizyon Programcılığı |
Radyo ve Televizyon Teknolojisi |
Reklamcılık |
Adres:
İZMİR / Gaziemir/ Sarnıç / Menderes Mah. 1151/1 Sokak No 8
Telefon
(0232) 281 70 71